Den "Italienska" utflykten ;)

Då var det lördag och jag och Erika bestämde oss för att leta reda på lite outlets utanför milano. Så här gick det:P
Jag bor vid metro stationen Loreto och Erika skulle hoppa på en station senare på piola. Det började med att tunnelbanan var försenad och det rätta tåget som vi skulle åka med skulle komma först om 10 min. Så jag tänkte att jag tar ett annat tåg och åker bara en station till Erika. Då när jag kliver av så hoppar erika på tåget istället och säger att detta var det rätta tåget. vi diuskuterade lite om vad som skulle vara rätt men vi beslutar oss om att sitta kvar på tåget...vilket visade sig senare att det var helt fel. 



Så vi måste därför gå av och byta tåg igen. När vi hittat vilket tåg vi skulle med missade vi de med ca 3 sek. Så vi fick vänta 20 min igen.

Väl framme i Cernusco så frågar vi om vägen till en Outlet.  En kille som då jobbar på Metrostationen säger att vi skulle åkt en station till annars var vi tvugna att gå 3-4 km. Så det var bara att gå ner igen och vänta 15 min tills nästa tåg.

Väl framme så börjar vi gå efter vägbeskrivningen han givit oss. Vilket visade vara helt fel. Vi hade då hamnat i ett industriområde med endast bilvägar. Så där mitt i ingenstans vandrade en svensk och en finsk tjej längs motorvägen och letade efter en outlet.  Efter en stund stannade en bil och frågade om vi behövde hjälp.

Det var en mycket vänlig pappa med sin son som tog sig tid att köra oss till outleten men först visade han oss lite andra bra outets i området och även vart närmaste metrostation fanns.

Outleten var ingen direkt hit så det var bara att börja vandra mot ett köpcentrum som fanns i området ;P
Här fanns det iaf en gångväg=) 

På väg mot köpcentrumet gick vi förbi en mycket bekant byggnad och självklart gick vi in och handlade en heldel =)  så med andra ord som ni ser, vår italienska tripp blev inte så italiensk utom väldigt svensk:P



Ikea och H&M ;) 

Från ikea var det lätt att ta sig hem,  Ikea buss direkt till metrolinje ochsedan bara några stationer så var man hemma =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0