La mia Finesettimana .

Buongiorno!

I fredags efter skolan gick jag och Camilla och satte oss på en ute servering och drack ett varsitt glas Mousserande, till de serverades de lite oliver och lantchips.  Vi hade de jätte trevligt och satt och diskuterade lite om skillnaderna mellan Sverige och Italien. 

Efter gick jag hem och tog de lite lugnt innan jag gjorde mig i ordning inför kvällen.
Det är väldigt avslappnad stil här när man går ut, iaf här i Milano. Stureplan stil kan man nästan glömma. Så med andra ord ,mina klänningar jag tog med mig ligger orörda i min resväska:P men som tur är, är det helt okej att "style it up"  with some Highheels :D  

Medans jag gjorde mig i ordning lagade Tommaso och Luciano maten. Till maten öppnade vi en flaska vin och efter började kvällen. Först åkte vi till en rockbar och tog en varsin drink.
Även här kan man glömma Sveriges Drinkar. I Sverige är det 4cl sprit , här är det 4 cl dricka resten sprit (för 7 Euro). Vilket inte jag viste så jag drack upp min drink i samma fart som om jag varit hemma =  ingen bra idé. 

Efter den drinken gick vi vidare till en annan bar med mer rnb, fick även en drink där och sedan var min kväll gjord om man säger så.  Det var en mycket trevlig kväll=)

Lördag, igår =) så var vi hemma hos några vänner till Tommaso och Luciano. De lagades italienska pasta och de dracks massor av vin. vi var 4 från brasilien, 2 italienare och  jag som ensam svensk=)
Språk under kvällen var allt från engelska, spanska, portugis och svenska.  Många skratt blev de kan man lätt säga. Vissa ord har en betydelse i ett språk och helt annan i ett annat.=) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0