fredag i Köpenhamn =)

Fredag kl 08.35 landade jag i Köpenhamn. Karro var så snäll och mötte mig vid metrostationen och hemma hade hon förberett med guide böcker åt mig plus karta över Köpenhamn.  men tyvär hann jag inte använda mig av böckerna =/ 

Istället för att gå ut direkt och passa på att se mig omkring så la jag mig en stund på soffan för att andas ut. De slutade med att jag vaknade kl 18.30 på kvällen :P   men kvällen slutade väldigt trevligt ändå.
Karro kom hem efter jobbet vid 21 tiden . vi delade på en flaska cava och sedan vandrade vi ut för en bit mat.
De vi inte viste var att det var Danmarks premiärdag för julölen. tydligen en lika stor kväll som nyårsafton för danskarna. 

Det var julstämmning i hela staden, tomtar, julmusik, häst och vagn, till och med konstsnö på torg och utanför vissa krogar.

Så där satt vi på en mysig restaurang och nynnade på julsånger :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0