Vilken helg!

Vart ska jag börja....Min älskade lina kom till mig i Milano i fredags runt 13 tiden!
Stackare hade feber så vi gick hem till mig, jag lagade i ordning lite lunch och sedan tog vi de lite lugnt och kollade lite gossip girl!

Runt 16 tiden bestämde vi oss för att ta en tur i staden och jag visade henne lite lyx och arkitektur.
På kvällen gick vi på en jätte trevlig Apertivo och beställde ett varsitt glas bubbel för att fira vår helg tillsammans. Men Lina började sedan att må lite sämre och jag började få Migrän igen.(haft migrän hela veckan) så ingen av oss drack upp sitt bubbel. slutade med att vi gick hem för att avverka ytterligare 4 avsnitt av Gossi girl.

På morgonen mådde fortfarande Lina dåligt så jag gick till köket för att göra iordning en mysig frukostbricka till oss båda=) de fanns youghurt, kaffe, te, smörgås med ost och marmelad!
vi hade precis satt oss till rätta i sängen och skulle sätta brickan framför oss så att vi kunde se på ännu ett avsnitt av Gossip Girls samtidigt som vi skulle äta. Men....brickan med all frukost på tappade vi såklart. kaffe och te i hela sängen och på Golvet! vi var tvugna att tvätta alla sängkläder inkl sängmadrassen!

Medan tvättmaskinen gick varm tänkte vi att vi skulle checka in och skriva ut linas Flygbiljett. jag installerade min kompis skrivare och försökte logga in på ryanairs hemsida för att cheka in åt lina. men de gick inte! försökte flera gånger men till slut läste vi på bokningen som lina hade och de visade sig att lina hade bokat hemresan
den 15 jan 2010! istället för 15 nov 2009.  

så de var bara att beställa en ny flygbiljett hem till sverige. De planet gick 11.40 på söndagen.  
äventyret slutar inte här!

Söndagmorgon och klockan ringer klockan 9.
jag ringer Milan taxi och beställer en taxi från lägenheten till Linate kl 10.

09.40 ser vi att det står Malpensa på flygbiljetten. vilket inte är 10 min från milano utan 50 min med buss!
BRÅTTOM!!!

ringer taxi igen, har en marginal på 10 min att hinna med en buss från centralen till malpensa så att Lina precis skulle hinna med sitt flyg. Hon skickade ett sms där det stod att hon satt på bussen och jag blev genast lugnare.

men efter 45 min så ringer min älskade Lina med den tråkiga nyheten att hon befinner sig på FEL flygplats. Hennes plan går om 40 min från Malpensa och hon är 1 timme bort på Bergamo.
Hon hade i stressens tid tagit fel buss.

så det var bara att beställa en ny flygbiljett hem till sverige. Gick ett till plan den dagen till sthlm och det var runt kl 18. så inte nog med att denna Billiga weekend resan till milano blev genast mycket dyrare, Denna stackars flicka fick sitta ensam på Bergamo Flygplats från kl 11 till kl 18. 

Men nu vet jag att hon äntligen befinner sig hemme i sverige hos sin prins!

Tack lina för en Super mysig helg fast alla incidenter.  
vi ses om 5 veckor igen !
Love you!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0