Söndag i milano!

Idag har jag och tjejerna varit på en secondhandmarknad i Bonola, som ligger ca en kvart med tunnelbanan från Il duomo. Tjejerna skulle köpa en varsin cykel och vi hade hört att det fanns billiga där.
Det fanns verkligen mycket "crap" och jag hade absolut inte tålamod till att leta efter några fynd, jag var mest där för sällskapet och att vara smakråd =) 

Det blev iaf en lyckad shopping dag för tjejerna, vi kom därifrån med 2 cyklar och lite konstböcker.
När vi kom tillbaka in till stan åkte vi till  Castello Sforzesco som är ett stort slott som ligger mitt i centrala Milano. Slottet ligger i anknytning till en jätte stor och fin park, Parco Sempione, även idag var det över 25 grader så vi bestämde oss för att lägga oss en stund i parken för att få lite sol =)

Ang festen jag skulle på igår på Piazza leonardo da vinci så kan jag säga att det inte blev något. Polisen hade fått reda på festen och det var ca 20 polisbilar som vaktade hela parken. Med andra ord så blev det en tidig kväll för mig =)

Imorgon är det min första skoldag på Linguadue och jag ska infinna mig kl 8 för att göra ett s.k nivåtest.
Ska bli riktigt kul  att börja skolan igen :)

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0