10 dagar!!!

Buonasera raggazzi!!!

OMG, herre min gud. Varför?? Varför nu?

Här straffas man för att man mår så bra och har det så kul på nya jobbet.
Varför skulle jag inte få fortsätta att ha de så bra?!  jag vill jobba! det är så roligt!!

Hade inte jag och min syster bråkat så mycket hade det här säkert aldrig hänt, för då hade jag varit med stabil och inte så oförsiktig och klumpig, förhastade mig för mycket. skit också.

men så kan de gå, rammlar pladask på gatan som ett klassiskt humorklipp i en amerikans rulle. ni vet nr de ska gå ner för en trottoarkant men att foten och benet bara viker sig...
Dock gjorde de så mycker ondare! De kan jag lova er.

men något som värmde var verkligen att det var så många som brydde sig, människor stannade och hjälpte mig, frågade om de kunde göra något, Alla mina stammis restauranger på vägen hem kom ut rusande och frågade vad som hade hänt och om de kunde hjälpa mig med något. En sak är säkert, de kommer behöva förse mig med mat de närmaste 10 dagarna , hehe.  Italienare är verkligen snälla och generösa när det kommer till att hjälpa varandra.

iaf, åkte till sjukhuset idag, de rönkade och höll på. De var helt säkra på att jag hade brutit foten men som tur var, Tur i oturen, var den bara rejält stukad och att ledbanden hade fått sig en rejäl smäll. Så de var tvungna att sjukskriva mig i 10 dagar! 

De skulle Sverige aldrig göra, för en stukad fot. Den kommer säkert vara bra igen efter 3 dagar, iaf så att jag kan gå. Men när jag pratade med H&M sa de att jag får inte börja jobba först om 10 dagar. Har en läkare skrivit det så måste de följa de, annars kan de åka på de och få böta eller något liknande...

så vad ska jag göra nu i flera dagar, kan inte gå, fick inga kryckor, med andra ord, de närmaste dagarna kommer jag inte kunna lämna lägenheten, Kul!!! någon som vet en ny seria jag kan börja kika på?

får väl plugga Italienska eller nått.....haha jag kommer bli ännu grymmare på italienskan när jag kommer tillbaka till jobbet!! =)

så nu vet nu, vart jag kommer befinna mig de närmaste 10 dagarna!

Ciao Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0