Ciao sole, Ciao Italia!

En sak som jag fick beskåda idag var skillanden mellan hur vi skandinavier och Italienare hanterar solen.
I sverige sätter vi på hattar och smörjer in barnen i Total sunblock, vissa har tom långärmade tröjor för att skydda sig mot solens farliga strålar.

Det var när jag själv stod och sprayade hela mig med faktor 30 och kände att det var flera som tittade.
Själva satt de och smorde in sig med kokos olja så att de riktigt blänkte och att huden näst intill blir fritterad.
Först skakade jag bara på huvudet och tänkte mest hur dumt det är, Men när det senare ropar på deras 3 åriga son och sedan börja smörja in honom med oljan började jag bli riktigt upprörd!

Jag lyfte på blicken och såg mig omkring, och det var inte bara den familjen som gjorde så, nästan alla hade en flaska sol olja liggandes bredvid sig.

När man är vuxan kan man själv välja som ma vill frittera sin hud och utsätta sig för riskerna med att  smörja in sina småbarn!!!

Har inte ens ord för det, det är bara så fel!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0