Besegrade äntligen byråkratin i Italien

Finalmente!

Nu har jag efter många om och men änligen fått mitt ATM kort ( kort för Tunnelbanan, spårvagn och bussar).  Behövs många papper för att skaffa detta. Inte som Hemma i Sverige att man bara kan gå och köpa det på seveneleven.
Här behövs ett specifikt papper med en spec stämpel på, codici fiscale = liknande personnr.
Bevis på en bostadsadress, arbetar intyg /intyg för att du studerar plus en passkopia.

Om du är här på semester kan man köpa vanliga dagskors och liknande, men det är mycket dyrare. Nu har jag äntligen fått ett kort som liknar Stockolms Access kort, så nu kan ja åka vart jag vill med kommunaltrafiken.

Fick betala 10 euro för elektronkortet sedan är det 30 euro i månaden. 

Innan jag fick kortet har jag betalat 1 euro per resa , eller 3 euro för ett 24h kort.


haha ser lite galen ut på bilden, men efter så många turer fram och tillbaka så var det så skönt att äntligen få kortet =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0