försöker äta nyttigt...

Ciao Ciao =)

Basta!!!
jag har valt bort pasta och ris, svällde upp jätte mycket under min första vistelse i Italien så nu får det vara nog.
Är ute och går 1.5 timme powerwalk varje dag, äter goda sallader till lunch, avstår från socker..osv....

Men, Familjen som jag undervisar engelska i bakar alltid nya saker till mig. Bara sötsaker(dolce) hela tiden.
Mamman är verkligen jätte söt. Hon vill lära mig den italienska matkulturen och lagar nya saker varje dag jag är där. Sen efter jag har provsmakat måste jag ge ett betyg mellan 0-10. Så att hon sedan vet vad min favorit är , hon är så snäll.

Idag berättade hon Historier om Carnevale di Venezia och att det har en specifik Dolci som är en tradition att äta under dessa carneval veckor,  Chiacchiere.



se så fint hon hade dukat fram när jag kom, lite svårt att säga nej då.
Med OMG vad gott det var =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0