jaha!!! nu förstår jag, borde jag med gå in kanske?

Igår var jag på lite prommenader och tycke att något inte riktigt stod rätt till.
Staden var så lugn. Nog att det alltid är lugnare på söndagar men igår. Det var sten dött, lite folk som vandrade på gatorna bara.

Sedan idag läste jag lite artiklar i tidningen för att öva lite på min italienska.
Där hittade jag en artikel om att Nivån ang föroreningen i luften har aldrig varit så hög som den är nu i Milano.
Så det satte in ett totalt trafik stop under söndagen, endast el bilar tillåtna.

känns tryggt att bo här nu?? Njaa.....

T.o.m familjen som jag undervisar engelska i har skickat barnen till sina mor och farföräldrar som bor utanför Milano på landet. de ska vara där i ca 2 veckor pga av att luften är så förorenad.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0