Måndag igen....

Buongiorno tutto.

Så, då var det månad igen...har massor med läxor till imorgon

Ska skriva en A4  om hur familjeförhållanden är i sverige och
ska skriva en  A4  om en film vi såg förra veckan
Plus 4 grammatik uppgifter i boken.......Bara att sätta igång.........

Jo en annan sak.....

Jag undervisar inte längre Engelska för den familjen som har sonen Davide och hunden Lea.
Efter att ha varit med dem i nästan 2 veckor så satte vi oss och pratade lite idag.
Hittills har jag träffat hunden Lea och davide 1.5 timme varje dag och 3 timmar på lördag och 3 timmar på söndag.

De ville att jag skulle spendera mer tid med Davide. 3 timmar varje dag mån-fre, lördag och söndag, hela dagar. 50/50 som kompis/lärare. 

Detta kunde jag inte gå med på. Känndes inte alls okej.
Dels för att jag skulle behöva "jobba" varje dag,  plus att de känns inte rätt att bli betald för att vara någons vänn.
Det skulle aldrig bli vännskap från min sida, skulle bara bli ett skådespel eftersom jag inte riktigt kände mig bekväm i hans närvaro. elakt att säga så, jag vet.... men därför valde jag att tacka nej.

så nu ska jag ge mig ut i jobb djungeln igen !

eller så fundrar jag på att komma hem........men bara en tanke än så länge...
eller vad annars kan jag göra? annan stad? annat land?  vad vill jag göra?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0