ny dag, nya krafter

Buonasera!

En lite mer positiv dag har just passerat.

Pratade med min lärare idag om att jag tycker att jag inte hänger med och att det känns som om jag inte kan något. Kan erkänna att jag inte har gjort de senaste läxorna för att jag tycker det är så svårt, har varit totalt blockad i min hjärna.

Att skriva vanliga fraser i samma tidsform går hur bra som helst men när det kommer till att mixa alla tidsformer i en uppsats, OMG det går bara inte!!!

så jag sa till min lärare idag att jag behövde prata med henne efter lektionen.
Mitt sk "tal" där jag sa att jag inte kunde något och inte förstod något höll på i några min.

Att jag inte förstår hur det är möjligt att jag förstår allt hon säger och när jag tittar på tv osv men när det kommer till att prata själv och skriva en uppstats blir allt bara svart, huvudet blir helt tomt. SÅÅÅ frustrerande! jag vet ju att jag kan.

Lärarens första svar: Du vet Alice, det med att du inte kan prata och inte har ett ordföråd är helt fel, du har precis pratat konstant i 5 min och förklarat varför du inte kan prata italienska plus att ha använd massor med olika tidformer och ett bra vokabulär.

Lärarens andra svar: Det med att du blir blockad när du skriver är nog stress att du känner dig pressad att allt ska vara rätt, (no shit scherlock) gå bara hem ta de lugnt stressa inte så kommer allt gå bra, har sett dina uppsatser innan och jag vet att du kan, du måste bara tro på dig själv. plus att allt kan inte vara rätt på en gång. Italienarna pratar inte ens korrekt  italienska så hur ska du kunna de då.  För att ha läst i 5 månader så är du jätte duktig.

Idag har jag skrivit två uppsatser som jag ska ge henne imorgon =)


Ibland behöver man bara höra att någon tror på en.





Kommentarer
Postat av: Anonym

vem kan inte låta bli att tro på en fräknig och rödhårig tjej med värmlänskt påbrå älskar dig mamma

2010-02-19 @ 11:05:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0