Lördag morgon...

Buongiorno.

Är så slö idag, ligger fortfarande i sängen.
Filosoferar, tänker på de mesta, och just nu lyssnar jag på  Mary J Blige nya album.  
Riktigt bra, tack Syster astrid att du tipsade mig albumet =)

Mary J. Blige – Stronger withEach Tear  <---- spotify

men systrarna Larssons favorit är....

Mary J. Blige – Family Affair  Saknar dig min kära syster, när kommer du och hälsar på?



Larsson släkten är kända för att vara lite...hmm ja vad säger man ;)


Så, Livello 5 har bara 3 veckor kvar nu. Sen är det meningen att man fått all grund grammatik och att det bara är att praktisera och praktisera för att sedan kunna prata bra Italienska, ja hur annars lär man sig ett språk =) 
Måste säga att det går riktigt bra, så roligt =)

Har en uppsatts att skriv tills på måndag. Det är straffet man får för att vara i tid på lektionerna.
Läraren hade sagt att nästa morgon skulle vi titta på en film så det var viktigt att vi var i tid. 
Ordningsam som man är, självklart!!

Och där satt jag ensam i mörkret......efter 15 min kom Chloe. När filmen var slut rammlade alla andra elever in. Läxan var att skrika en A4 om filmen, vad den handlade om och vad man tyckte. Eftersom det bara var jag och Chloe som sett filmen så fick ju självklart bara vi den läxan!!

Plus att vi ska stå framför hela klassen och återberätta filmen för de andra som missade den. 
Tack för den! men övning ger färdighet så jag är inte så bitter över de =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0