en dag i Como


Buonasera ragazzi!!!

Idag jag har haft en helt perfekt dag, Min kollega Davide tog med mig för att visa sin hemstad, Como.
ca 30 min utanför Milano.  Först var det riktigt mulet och de hade regnat på morgonen men vipps, när vi kom dit började det spricka upp och vädret blev helt underbart. Vi har gått runt och strosat i den lilla staden, sett på massor av architektur och tagit långa promenader längst vattnet. sedan tog vi ett liknande tåg/his upp på berget för att avnjuta den fina utsikten samtidigt som jag hade tagit med mig lite kladdkaka från gårdagen.

Dagen har varit jätte mysig med nu ligger jag hemma med svullen halskörtel och feber frossa, måste till jobbet imorgon, jag vill jobba, håll tummarna att det vara är för några timmar och att det går över. Varför ska det alltid vara något!!!! 

baci baci!!


söt liten piazza mer massor av mysiga små restauranger,



monument för alessandro volta.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Alessandro_Volta 



Vi tog massor av långa promenader runt om i como, verkligen en mysig stad!



Här står jag i solen och kollar på en helt underbar utsikt över como och comosjön=)



visst är det helt underbart!!



Jag och min kollega Davide.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0