regn.....det får en ju inte direkt att tänka positivt.

ciao ragazzi!

regn, regn regn......i Sverige kan regn vara mysigt.
För det finns massor av saker man kan göra fast det regnar.
här i Milano blir alla sura, klagar, och det finns inte ett **** att göra.  mysiga cafe/ fik / restauranger. finns inte.
och alla bråkar om vem som har störst paraply på gatorna. och med mitt lilla smidiga papaply från totes är jag långt ifrån att vinna. Det är nästan som om de visar respekt till dem som har störst paraply, helst utan reklam.
då är det på riktigt. haha.

säger de bara, vilket land jag lever i, eller snarare mentaliteten i detta land.

man kan verkligen säga att jag sätter mig på tvären.
inte bara när det gäller jobb mentaliet eller vett och etikett , utan även när det gäller klädsel.
nu ska jag snart gå ut på milanos gator i en vit jacka, färgglad scarf och ett litet svart paraply.
sen för att inte glömma mitt röda hår. ( alla använder bara svart, svart och svart)

herregud vad gör denna människa!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0