Freakonomics



Igår kollade jag på Filmen Freakonomics.

*Den marginella effekten bra föräldrarskap har på barns utbildning
*Effekten av att legalisera abort i USA har haft på minskning av brott
*Beskriver ett mönster mellan socioekonomisk status och namngivning av barn
*Incitament bakom fusk, exempel på lärare i Chicago som fuskar åt eleverna och sumobrottare som gör upp matcher
* Fastighetsmäklare
*Ekonomin bakom droglangning

Jag blev jätte nyfiken när jag såg att dem hade gjort en film på den så omtalade boken, så för mig blev det en självklarhet att titta på den direkt. Men jag måste säga, jag blev riktigt besviken. Den uttråkade mig. De pratade om samma sak om och om igen, och så intressant var det inte ens.
tex ang namnen så pratade de i 20 min. allt förlänge.
jag tappade intresset och så resterande saker som de  pratade om gick inte in.

Jag kollade på hela filmen men det är inget som jag säger, denna måste du se.
Då tror jag absolut att boken är mycket bättre, Läs den.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0