8 Dagar kvar!



Nu är det bara 8 dagar kvar tills jag kommer hem till Sthlm! (14 dagar tills jag kommer hem till Arvika)


Julen är verkligen min favorit högtid.
Och jag tror denna julen kommer bli en av de bästa!

Alla klapparna är inhandlade och julklappspapper och snören
och massor med annat dekorationsmaterial är inhandlat.
Det jag inte hittat här i Milano har jag vänner i sthlm som varit snälla att köpa åt mig,
så de ligger där och väntar när jag kommer!

Så familjen! I år blir det något extra ;)


I Tisdags var jag på den stora julmarknaden i Rho Fierra som liger 20 min med metro från milano.
Kommer ihåg att våran lärare hade sagt att man behöver minst 2-3 dagar för att gå runt hela markanden för at den är så stor. De skrattade vi åt och bestämde oss för att klara av det på en dag, hur stor kan marknaden vara egentligen att man behöver mer än en dag?

OMG, när vi kommer dit står vi bara och gapar, såååå stoooort!!!
Markanden var innomhus, som en jul mässa typ. fanns 3 stora byggnader, och varjde byggnad var indelad i 2 stora delar.

De hade delat upp den i :

Italia : Här kunde man hitta delikatesser från olika delar av italien, hantverk men även andra italienska butiker
Europa: --:--
Länder i världen: --:--

haha, vi skrattade lite åt namnen, va då räknas inte europa till länder i världen? borde det inte stå , andra länder i världen? 

Slutade med att vi var där i ca 6 timmar!!  och vi han absolut inte med hela. Kanske åker tillbaka imorgon=)
Men annars så gör det inte så mycket, fick iaf endel delikatesser inhandlade som jag kommer ta med mig till Sverige !  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0