H&M a Milano, Magari!!

Idag var jag på intervju i en H&M butik i Milano =)

För det första så är jag så otroligt glad och nöjd över att jag har lärt mig så mycket italinska som jag gjort.
Hela intervjun var på italienska och vi satt där i 40 min och jag förstod allt, och kunde tom svara tillbaka =) 
*stort leende*
De var jätte nöjda med mig och ville verkligen att jag skulle börja i deras butik och att de skulle vara riktigt stolta att ha en Svensk Hm anställd hos sig som verkligen kände hm. (mycket att leva upp till, men absolut ska jag göra mitt bästa!)

Men......de kan inte anställa mig nu.

De sa: hade vi fått bestämma hade vi anställt dig direkt, och du skulle fått börja imorgon. Men eftersom du ska åka hem till sverige under julen så kan vi inte anställa dig nu. Inte för att vi inte vill utan för Italien (inte hm) har som regel att man får endast anställa någon minimum 2 månader, oftast är det 3 månader. Fungerar inte att skriva kontrakt på 3 veckor tex som hade varit relativt för mig, för att sedan komma tillbaka efter julen.

Så, men de fick mig att lova att direkt jag kommer tillbaka till Milano efter julen så ska jag springa in till deras butik och se om de har någon tjänst till mig, men som sagt, det är ju Hm, finns alltid lediga tjänster för de som kan ;) annars skulle de ringa till de andra butikerna för de ville jätte gärna ha mig på HM i milano =)


wieeee!!! plus att de tyckte min italienska va riktigt bra för att bara studerat i 9 veckor =)


så jag är glad fast de inte kunde ge mig jobb nu :D

Detta gav mig lite glädje igen, har varit lite depp och haft hemlängtan, men nu börjar de bli mycket bättre !
Längta så klart fortfarande till att komma hem under julen, mycket mysigt som händer då!! **LÄNGTAR**


btw, kanske ska bli Engelsklärare för 6-8 åringar efter julen ;)
Basic engelska, de man gör att man sitter och pratar lätt engelska med barnen, leker lekar, lär dem lite nya ord osv =)

Puss på er!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0