Lilla Alice på Äventyr


Buongiorno !!!

Nu ska ni få höra vad jag gjorde igår. Jag och kompis skulle iväg och möta upp de andra för att ta en drink.
Vi tog Tunnelbanan till den närmaste stationen och sedan skulle vi gå resten. 
Men då sa;

Davide: vi går genom parken.
Jag: Nej de kan vi inte för porten är låst på andra sidan vid den här tiden. vi måste gå runt.
Davide: Nej nej lilla du, de låser inte parken.

* eftersom jag har gjort detta misstag redan 3 gånger och viste att de alltid lämnar en port öppen så tänkte jag, okej då, du ska allt få se att jag har rätt.

Jag: Okej, vi går genom parken men du ska allt få se att vi måste gå tillbaka för att sedan gå runt parken.

Efter vi kommit till andra sidan av parken,haha, jag hade så rätt så rätt, porten var låst. Det var bara att vända om och gå tillbaka men nästa port vi kom till var låst, nästa detsamma och åter nästa och nästa....
Nu började jag bli lite nervös att vi inte skulle hitta någon port som var öppen,  alla var låsta.

1.5 timme senare hittade vi en liten äldre gubbe på andra sidan av porten. Han såg mig och kom fram och sa:

Gubbe: men lilla flicka vad gör du där inne, parken är ju låst, hur ska du komma ut?

Jag ropade på davide, vi började prata med gubben om hur vi skulle kunna ta oss ut, skulle vi ringa polisen så de kunde öppna? nej, då skulle de bli böter. Istället försöker vi klättra över grinden. jag får sätta mig på Davides axlar och sedan får dra mig upp med armarna, pga av att jag inte kunde stöjda på min vänster fot. Den äldre gubben står på andra sidan och ska ta emot mig då jag ska försöka ta mig ner. BTW staketet är ca 2.5 m högt.
Så de slutar med att jag får sätta mig på hans axlar för att sedan han hukar sig ner så att jag kan hoppa ner på marken på högerfoten. sedan var det Davides tur.

Så efter många om och med så kom vi ut, tog nästa buss till baren och att ta en sen drink med gänget.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0