MysPys och lite påsk.

Buonasera!!!

Nu har äntligen min solstråle lina kommit. !
vi har avnjutit  en apertivo och 2 glas vin var, är nu hemma i lägenheten och myser. Ska krypa ner i våra myskläder, kramas och sätta på en film samtidigt som de kommer pratas massor!!

Lina hade även med sig en present från min syster......det årliga påsk trakaseriet.




För er som inte vet är det så att..man kan kalla att jag avskyr påsken. Allt som har med påsk att göra.
fjädrar, kycklingar, påskärringar, ägg osv allt färglatt under denna period.
Vi har försökt komma på varför, men ingen av oss kan komma på varför just påsken tar fram sådana obehagliga känslor i mig.  Antagligen är det något hemskt minne som jag har förträngt.

men men iaf...för några år sedan började min kära mor och syster med en årlig tradition. Varje påsk går de på stan och köper de fulaste påskpynt de någonsin kan hitta och ger till mig som påskpresent.
De har så roligt åt att jag avskyr påsken så de har gjort de till en liten rolig grej.
med åren har jag nu samlat på mig hemska förkläden, handukar, små prydnads kycklingar,
Såååå Hemska!!!  haha
 
trode att jag skulle slippa detta året i och med att jag bor i milano, men ack så fel jag hade.

men detta året så blev jag faktiskt glad, har längtat efter svenska plockgodis, och nu har jag ett helt stor ägg =)

  


Jag fick Godisarmband i mitt ägg, Best friends for ever!!!


Nu blir det att mysa, imorgon blir det att shoppa och mysa på stan!

Mille baci!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0