vilken start på dagen...

Buongiorno!!!

Mitt uppdrag idag var att skaffa fram ett flertal dokument från Comune di Milano.
hur tror ni det gick? svaret är: UNSUCCESSFULL.

Började med att jag ställde klockan på 07.00, vilket är så sjuuukt tidigt för mig nu, är ju van att sova fram till 11 numera. Men men, faktiskt så var det riktigt skönt att vara upp med tuppen, känns som om jag redan har fått så mycket gjort, och se, klockan är ju 11 nu ;)

kl 8.30 öppnade dörrarna för allmänheten på Comune di Milano. Jag kom dit exakt 8.32 och kön slingrade sig lång. nr 35 fick jag så det var inte alls farlig, fick sitta och vänta i ca 20 min.

Inte som förra gången gå jag hade nr 240 något och satt i nästan 4 timmar!!

men iaf, tjejjen var jätte trevlig men sa ändå nej till min begäran efter dessa dokument.
skickade mig vidare till en annan del av byggnaden och där möttes jag av en lite äldre gubbe som också var jätte trevlig, men även han kunde inte ge mig dessa dokument som jag behövde.

så vad gör jag nu?

De dokument som jag behöver är :

  • bevis på att jag har en adress
  • ett intyg där det står om jag bor ensam, har barn osv.
  • plus att jag behöver skriva mig hos en läkare.

Det roliga är att mitt jobb sa att jag behövde alla dessa papper för att få en anställning, Comunen sa att jag behöver ha bevis på en anställning för att få dessa papper!

och för att skaffa en läkare behöver jag ha bevis på en bostad.

förstår ni mitt dilemma?


jaha...så vad gör jag nu? 

ska springa iväg till H&M idag och prata med dem, de behöver ju dessa saker för att göra en anställning, men det har jag ju redan i företaget så....men men...ibland glömmer jag att jag är i Italien. Allt är inte lika smidigt här.

Men ! Bankkonto var lätt att fixa, det krävdes bara pass och Codici Fiscale och det hade jag =) så där blev jag mycket glad och överraskad att de gick så smidigt.



Nu ska jag sortera alla papper, har köpt jätte fina plastmappar, En för italienska, en för viktiga papper och en för "minnen"




Ciao ciao!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0