Det kanske låter konstigt......men......

Haha...ni kan inte gissa vad för konstigt samtal jag fick i morse!

Först måste jag berätta att jag har satt ut lite annonser i endel tidnigar och på internet ang om jobb.
Engelska undervisning och barnpassning eller kombinerat.
och OMG vilka underliga samtal man kan få.

Imorse fick jag detta samtal:
(skriver på svenska blir lättare):

Jag: Pronto!

Man 30år: Hej, vem talar jag med? jag söker den tjej som satt ut en annons på Kijiji. (likande blocket)

Jag: Jo, det är jag.

Man 30år: Bra, du skriver att du pratar engelska. vart är du ifrån?

Jag: Sverige men har studerat i många år och har mycket vänner från England.

Man 30år: aha okej, jag förstår. Jo det är så att jag ringer om ett annat ärende.
Det här kanske låter konstigt, eller jag vet att du kommer tycka detta låter konstigt men jag undrar om du har några skor?

Jag: Ursäkta, men hur menar du nu?

Man 30år: Jag viste att du skulle tycka det lät konstigt! låt mig förklara. Det är så att jag samlar på använda skor, alla modeller. Det är lixom som en hobby jag har. Och jag undrar om du har några skor som du skulle vilja skänka eller som jag kan få köpa av dig. Spelar ingen roll hur de ser ut, bara att de är använda och slitna.  ballerina helst men pumps går också bra.

Jag: öhhh....nej, nej tyvär så har jag inga skor.

Man30år: Okej, förlåt att jag störde, ha en trevlig dag och tack ändå.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0