Vad är färg?



Känner mig lika färgglad som min garderob idag eller de senaste dagarna.

Vad ska jag göra??!!

Trivs jätte bra i skolan och börjar äntligen komma in i språket riktigt bra. Det är verkligen jätte kul när italienare själva stoppar en på gatan för att fråga om vägbeskrivning och att man kan svara och förklara på Italienska.

Men har mitt sista prov nu på onsdag för livello 4, sista dagen är fredag den 5 februari.  Kommer gå nästan 2 veckor in på livello 5 men skulle så gärna vilja gå 3 veckor till för att få betyg i livllo 5 =(

Att pengar alltid ska strula till det. Söker jobb hela tiden.
Det jag har hittat nu är att jag ska undervisa engelska för 2 små barn ( pojkar på 2.5 år och 4.5år). Har inte bestämt med familjen än hur många dagar och timmar än, men på henne lät det som 4 timmar 4-5 dagar i veckan, och då kan jag kombinera det med kanske en annan familj eller förhoppningsvis lite timmar på H&M.

Har fortfarande inte hört något från H&M, men alla vet ju att jan-mars är de lugnaste månaderna. svårt med jobb överallt.

Det som vore super kul är att om jag stannar, får min ekonomi att gå runt och att allt går bra med den familjen jag ska undervisa engelska i, är att de ska flytta till Rom i slutet av april och ska stanna där under sommar månaderna. De vill om allt fungerar med barnen och att vi alla kommer överrens är att jag ska följa med dem till Rom. Nästan som en Aupair, men att deras nanny/kock kommer även att följa med så det enda jag ska göra är att leka och kommunicera på engelska med barnen några timmar per dag.
Kommer bo i deras sommarhus ca 20min utanför Rom.  Jag hoppas verkligen att barnen kommer gilla mig och att allt kommer fungera!

Men då är det månaderna mellan som är osäkra......därför jag inte vet hur jag ska göra och är super stressad över det =(




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0