Vilken kväll=)

Buongiorno tutti!!

Vaknade kl 14, och undanflykten för att sova bort en halv dag är att man rullade hem runt kl 06.
Har precis ätit en helt underbar frukost, havregryns gröt med massa färska blåbär!! 
(havregryn importerat från sverige:P)

så igår, började med att jag försov mig. vet inte om det var jag som glömde att sätta alarm eller om jag stängde av det i sömnen , men iaf så vaknade jag då runt 13 tiden. Missade skolan tyvär=( men har fått reda på vad de gjorde så de pluggar jag ikapp.

Sen iaf på kvällen var vi ute ett stort gäng och firade en tjej som fyllde år.  Vi var på en restaurang som heter
Il maggiolino. Låter som en typisk italiensk restaurang så på vägen dit diskuterade vi om vi var sugna på pizza eller pasta, men vad förvånade vi var när vi kom dit.

De serverade stora fast med olika sorters kött med fries. Man kunde beställa stora Öl tappar, och de roligaste var:

Det var absolut helt tillåtet att kasta jordnötter på varandra :D
Det fanns inga bestik, man var tvungen att äta med händerna :D

så synen man mötte när man gick in där var att endel folk stod upp vid sina bord och kastade jordnötter över hela restaurangen och andra satt ner och riktigt grisade med händerna när de åt.  men gud så kul det var =)

           




Sen blev det Avatar 3D för andra gången, de lär bli en trejde i veckan =)
Den är så otroligt bra!!! Ett måste att se den på bio och i 3D. Första gången såg jag den på engelska men igår fick det bli på italienska, och till min förvåning så förstod jag de mesta, efter halva filmen tänkte jag inte ens på att den var på Italienska. =) happy me !

http://www.youtube.com/watch?v=igjSxrCXsMo

efter filmen blev jag ju självklart helt fäst vid låten av leona lewis - i see you .
så nu är det den som spelas några ggr på dag =)


Efter filmen blev det utgång på the tunnel och sen vandrade man hem runt 5 tiden och kom i säng runt 6 på morgonen. Plus att hela gårdagen var jag nykter så idag mår jag ju super =)

nu blir det till att planera för kvällens äventyr =)

Ciao Ciao!!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0