Amsterdam weekend.

  
Vårat 1 stjärniga hotell.



  

Anne frank museum.

Det kan jag verkligen rekomendera, verkligen berörande, bra upplagt, intressant och ja vad säger man, är ni i Amsterdam måste ni gå dit.

  



Eftermiddags mat, smörgås, glasvin och sedan lite snacks, ost, oliver och "rå köttfärs"
syns inte så bra på bilerna men, restaurangen är belägen på en liten brygga i en av kanalerna. väldigt mysigt =)
vuxen poäng, check!



Vi var ju tvugna att åka och se the red light district.

 
  

Sedan dagen efter blev det en båttur i alla dessa kanaler. Väldigt mysigt!

Efter båt turen runt 12 tiden  åkte anna hem och jag hade en dag för mig själv i staden. själv behöve jag inte vara på flygplatsen först kl 19.30. Jag låste in väskan på centralen och tog spårvagnen till området med massor av museum. Jag besökte diamant museumet. gick en guidad tour hur man tillverkar en diamant från början. från en ful sten still dessa underbara glittrande stenar, fick se en stor samlig av kungliga smycken osv.  De avslutade med att visa deras döskalle.....täckt av diamanter!


Sammanfattning:

Jag har haft en helt underbar helg i Amsterdam med min underbara vän Anna.
Sensation var sjukt grymt och jag längtar redan till 13 nov då sensation intar köpenhamn.
verkligen något som jag kommer göra till en årlig tradition att gå på.

 Amsterdam som stad är jätte mysig och jag rekomenderar verkligen er som inte varit där att åka dit. finns hur mycket att se som helst, massor av museum, mysiga båt turer. god mat osv. jag hade gärna stannat kvar några dagar för att kunna se mer av staden.

tack anna för en helt underbar weekend med många skratt, dans och massor av minnen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0