Helgen med Anna =)



Idag har det eller rättare sagt är en helt underbar dag. Solen skinder och det är 16-17 grader varmt!
Dagen började med att Chloe Ringde och väckte oss runt 10 tiden, kl 11 stod hon utanför dörren med en påse med nybakade Briocche, även kallade Crossaints, En med hallon smak och en med vaniljsmak, Frukost!!

Vi vandrade ner mot staden för att Anna skulle få se lite kultur innan kom åker tillbaka till Snöiga Sverige. Började med castello, slottet sedan tog vi oss en tur till det äldre området av milano för av avnjuta en lunch i solen.

Vidare till groom för lite efterrätt, Italiens stora enormt goda glass kedja!
Efter vi var mätta och belåtna var tyvär chloe tvungen att lämna oss, Men jag och anna fortsatte våran underbara dag. Nästa stopp var Duomon, Nu var det dax att klättra upp på taket. 4 gången för mig men alltid lika fashinerade när man står där uppe och har utsikt över hela Milano.

Sedan var det bara att åka hem , hämta Annas väska och gå till centralstationen för att vinka hej då=(



Men lite annat vi gjort: Igår kväll lagade jag italiensk pasta till min söta Anna.
Färskpasta, med zuccini, svamp, vitlök, philadelphiaost, Parmaskinka, Plus parmesanost!!!
Och till det självklart lite Bubbel =)







Hon fick även uppleva en kväll med drinkar på Dolce and gabbana GOLD, som nu har blivit mitt favorit ställe =)
När vi kom dit så var jag och Anna lite hungriga och frågade vi om det fanns något att beställa som man kunde äta, men eftersom klockan redan var ca 24 så sa de att köket var stängt att och kocken hade gått hem. Vi var inte ute efter en stor måltid utan bara lite tilltugg, men de fortsate skaka på huvudet och sa nej, finns absolut inget. Men vi bestämde oss iaf för att ta oss en varsin drink.

sedan efter att vi fått våra drinkar så kommer en tjej ut från köket med lite rester från Apertivon som tidigare hade varit. Hur snäll som helst! de hade dukat upp jätte fint med små tallrikar och glas, Och inte nog med de, så fort vi hade ätit upp så kom de in med mer och mer, ostbollas, olivbollar, chips, små sallader, ägghalvor, grönsaker med dipp, små smörgåsar, snittar, massor!! vi var tvungna att säga tack så jätte mycket men nu är vi mätta. Och sedan när vi skull betala våra drinkar så behövde vi inte betala någonting för maten!

Det var en mycket trevlig kväll=) Hela helgen har varit helt underbar! Kom snart igen min solstråle!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0