Jag ska då inte missa planet!!!





Buongiorno ragazzi!!!

Igår hade jag verkligen en dålig dag, men min kära "sambo" räddade slutet på kvällen.
Genom att ta sig tid att prata med mig och att vara som en tjej kompis.
han sa några kloka saker. jag kan tycka att väldigt många saker här i Italien är idiotiska och att jag vill försöka förstå varför. Jag lägger ner så mycket energi på att sätta mig emot, för att jag vill förbättra.
 rätt och fel??

Han sa till mig: Alice, jag förstår dig och du har rätt, men det spelar ingen roll vad som är rätt och fel. Du ska göra de som de säger, gör du det, kommer du växa i Italien. Italien fungerar som en flygplats.
De passagerare som blir irriterade och vill få rätten på sin sida.
- så kan ni inte göra, ni kan inte bara byta gate och tid på min flight = de missar planet.
De andra som bara säger okej, söker upp ny info och går till den nya gaten kommer med planet och når sin destination.


sedan allt som du blir uppstressad över, skratta åt det. För du vet att du gör ditt bästa, och att ditt sätt kanske många gånger är effektivare. men försök att se situationen från din chefs ögon som är jätte stressad. ta inget personligt!


vad tror ni?


Kommentarer
Postat av: Loony

Vilken smart roomate du har! Men det kanske är svårt att ställa om sig och inte försöka göra saker bättre. Du är så duktig Alice, kämpa på bara!

Pyss

2010-09-13 @ 16:37:51
URL: http://www.loony.se
Postat av: Anonym

Frågan är vilket plan du vill med:)

2010-09-14 @ 18:12:27
Postat av: Morbror

Ta seden dit du kommer, Nästan

2010-09-15 @ 17:55:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0